5 najväčších mýtov, ktoré ľudí odrádzajú od sieťového marketingu

Predsudky, ktoré potrebujete zbúrať, pokiaľ chcete úspešne rozbehnúť svoje MLM podnikanie.

Veľa ľudí dnes hľadá príležitosť, ako si finančne prilepšiť popri zamestnaní, alebo sa obzerajú po možnostiach rozbehnúť si vlastné podnikanie. Jednou z ciest, na ktorú určite narazia je aj sieťový marketing. 

Jedni ho vnímajú ako skvelú zárobkovú príležitosť, iní sieťové podnikanie zatracujú a považujú ho za podvod.  

Čo to vôbec sieťový marketing alebo multilevel marketing je a ako funguje? 

V podstate ide podnikanie formou priameho predaja, ktorá skracuje distribučný reťazec na minimum. Výrobca alebo dodávateľ služieb vytvára podmienky pre samostatné podnikanie nezávislých priamych poradcov. Tak vzniká viacúrovňová štruktúra, ktorá nahrádza klasický distribučný reťazec veľkoskladov, veľkoobchodov a reklám.

A práve táto viacúrovňová štruktúra je opradená rôznymi predsudkami, ktoré ľuďom bránia v úspešnom naštartovaní svojho Sieťového Biznisu.

Poďme sa teraz pozrieť na najčastejšie mýty, ktorým ľudia o MLM veria. 

1. Sieťový marketing je podvod

Sieťový marketing je veľmi často spájaný s pyramídou či Ponziho schémou, teda podvodom. Niet divu, pretože medzi nimi býva na prvý pohľad veľmi tenká hranica a niekedy sa dá len ťažko rozoznať. 

To čo majú oba systémy spoločné je tvorba siete účastníkov. Rozdiel spočíva v tom, za čo dostávajú svoje finančné ohodnotenie.

V sieťovom marketingu sa provízie vyplácajú za predaj produktov alebo služieb. V pyramídach sa dostáva podiel zo zisku z členských poplatkov novo prijatých ľudí. Nestretnete sa v nej s žiadnym, produktom či službou. 

Sieťový marketing vás neodmeňuje za to, keď do štruktúry privediete “ďalšiu ovečku” ale za váš výkon.

2. Zarábajú len tí, ktorí vstúpia do štruktúry ako prví

Počuli ste o tom, že v sieťovom biznise treba byť hneď na začiatku. Ak premeškáte rozbeh nemáte šancu uspieť. 

Ak stojíte pri zrode nového MLM projektu, určite to má svoje výhody. Začínate, ako sa hovorí, na poli neoranom. Môžete si otvoriť novú pobočku vo vašom regióne. Ľudí zaujmete novinkou, o ktorej zatiaľ ešte nepočuli. 

Byť medzi prvými má ale aj jednu veľkú nevýhodu. Je to oveľa náročnejšie, pretože budujete všetko od nuly. Uvádzate produkt na trh. Potrebujete si získať dôveru a vybudovať povedomie. 

Stávate sa spolutvorcom nového systému. Otázkou je, či máte odvahu vytvárať nový systém, alebo je pre vás výhodnejšie vstúpiť už do zabehnutej štruktúry, v ktorej hneď od začiatku získate všetko potrebné pre hladké rozvíjanie svojho MLM podnikania. 

3. Sieťový marketing nefunguje

Tento mýtus vznikol na základe nedorozumenia a nepresného podávania informácii. Podaktorí marketéri, aby získali nových ľudí do svojich štruktúr začali sľubovať rýchly úspech a zárobky bez námahy. Nové auta, dovolenky, bonusy… 

Keď si ale nový člen tímu po 3 mesiacoch dokázal zarobiť sotva na pokrytie nákladov štartovacieho balíčka, sklamaný odchádza. Zanevrie na systém aj celý sieťový marketing. 

Ten je však v poriadku, akurát človek, ktorý mu celú ideu podnikania predstavil mu neposkytol presné informácie, nepodporil a neviedol nového člena dostatočne, Hľadel iba na na to, aby získal nového člena svojho tímu, ale nedokázal si ho udržať. Takíto lídri najčastejšie rýchlo skončia tiež a sa stávajú šíriteľmi mýtu, sieťový marketing nefunguje. 

4. Úspešní sú len tí na vrchole štruktúry

Naozaj je to tak? Sú v MLM schopní zarobiť len tí na vrchole štruktúry. Jednoznačne nie. Nie je to pravda. 

Väčšina štruktúr, aj tie v klasickom korporátnom systéme sú nastavené tak, že čím vyššiu pozíciu zastávate, tým ste lepšie ohodnotení. 

Vypracovať sa  na vyššiu pozíciu v sieťovom podnikaní je oveľa jednoduchšie. Dokonca môžete predbehnúť svojho lídra a zarábať viac, čo sa v klasicom podnikateľskom systéme takmer nestáva. 

Taktiež nie ste limitovaný počtom voľných pracovných miest na vedúcich pozíciach. Ako vysoko sa dostanete záleží len na vás a vašej šikovnosti. Niekto postúpi na vrcholové pozície za pár mesiacov a niekomu to trvá roky.

Dôležité je nevzdať to a systematicky pracovať a rozvíjať svoje MLM.

5. Ľudia ktorých zapojím do svojho MLM mi aj tak po čase odídu

Či už sa to týka klasického zamestnania alebo sieťového biznisu, ľudia odchádzajú iba vtedy, ak nie sú spokojní s pracovným prostredím či zárobkobkami.

MLM toto pracovné prostredie vytvára práve líder. Ak svojich ľudí zanedbáva, hľadajú príležitosť niekde inde. Ľudia neodchádzajú od firiem a od produktov ale od neschopných nadriadených. 

Pokiaľ je líder schopný dať svojim ľuďom patričnú podporu, previesť ich cez všetky úskalia priameho predaja, a umožní im rásť a napredovať, členovia jeho tímu sú spokojní a nemajú najmenší dôvod pomýšľať na odchod.

Líder má byť inšpiráciou a viesť vlastným príkladom. Možno si teraz myslíte že takýchto ľudí vo vedúcich pozíciach je veľmi málo, pretože nie každý sa narodil s talentom viesť ľudí.

 

Napriklad aj na tréningu Líder Novej generácie, kde si osvojíte efektívne nástroje, ktoré by mal ovládať každý, kto vedie tím. Nielen v sieťovom marketingu ale napríklad aj manažéri, supervízori či riaditelia firiem.

Je pravdou, že sieťovému marketingu robia zlé meno práve ľudia, ktorí v ňom z nejakého dôvodu neuspeli. Táto forma podnikania totižto nie je vhodná pre každého. Vyžaduje se značnú mieru sebadisciplíny a odhodlanosti. 

Pokiaľ nemáte vzťah k predaju, neradi komunikujete s ľuďmi a nie ste ochotní neustále rozvíjať svoju osobnosť a zručnosti, môžete v MLM štruktúre zastávať miesto koncového zákazníka, ktorý si obľúbil kvalitné produkty a služby distribuované formou sieťového marketingu. 

Prihlásiť sa k odberu novinek

© 2021 Akadémia Andyho Winsona, so sídlom Ľubochnianska 4, 831 04 Bratislava, IČO: 50540335, email: akademia@andywinson.com, tel: +421 908 777 808
Všeobecné obchodné podmienky | Zásady spracúvania osobných údajov | Formulár na odstúpenie od zmluvy